11 Червня, 2023
Одержимість. Переворот у сфері комунікацій GE
eye icon 42
image

Сьогодні, в рубриці “Розвивайся з Megalove”, консультант з відносин, Вероніка, знайомить нас з книгою Білла Лейна – “Одержимість. Переворот у сфері комунікацій GE”.

Одержимість або Переворот у сфері комунікацій GE

Як свідчить назва, ця книга про General Electric. Хоча насправді це не так. Вона про Джека Уельча — який цілих 20 років очолював GE та дав старій і бюрократизованій корпорації друге дихання.

Уельч є незмінним прикладом американського бізнесмена старої школи. Це не Тоні Шей з “Zappos” зі своєю посмішкою, і не рептилоїд Цукерберг зі своїм загоном піарщиків. Джек Уельч — галасливий, грубий і безжалісний, як другий поправка до Конституції США.

Автор книги “Одержимість” Білл Лейн довгий час працював спічрайтером Уельча і розповідає про свого начальника з певним захопленням. Проте треба сказати, що картинка виходить не надто приємна. Джек Уельч — авторитарний менеджер, який дуже любив показувати всім навколо “хто круче”, кричати на підлеглих і знущатися над ними, а також доносити один на одного.

Серед позитивних моментів, які “ядерний Джек” вніс у роботу GE, — новий підхід до спілкування з іншими компаніями і суспільством. В General Electric вони відмовилися від довгих витягів “про нічого” і внутрішні конференції перетворилися на справжню школу майстерності у виголошенні промов для менеджерів. Джек Уельч переглядав всі звіти, до яких був причастний, і міг дати по шиї спічрайтерам за будь-яку мелочь, включаючи незграбно підібрані слова. Він вимагав такої самої ретельності від усіх керівників відділів і компаній, що входили до складу General Electric. При узгодженні звіту Джек міг почати “воювати за кожну кому”, він любив опір від своїх підлеглих. Одного разу він навіть відмінив друк двох мільйонів звітів просто тому, що попередній затверджений текст здався йому незв’язним.

Усі серйозні заходи, проведені корпорацією, перетворилися на оркестр, де кожен менеджер виконував ту роль, яку йому вказував Уельч. При цьому сам Джек міг легко замінити практично будь-якого виступаючого. Таким чином, конференції і звіти з участю представників GE робили незабутнє враження на слухачів.

Паралельно з реформою комунікаційної політики, Джек вносив у корпорацію й інші зміни, про які автор книги згадує косвенно. Наприклад, Уельч був тим керівником, який провів наймасштабніші очищення персоналу в історії GE.

Ближче до кінця книги Білл Лейн пише, що привів усі свідчення про неприємну поведінку Джека не для того, щоб показати, наскільки жахлива ця людина, а для того, щоб наочно проілюструвати, що неможливо прагнути до успіху в бізнесі, бувши байдужим до компанії та людей навколо. Тільки страсть, що переростає у одержимість, може привести до результатів.

А тепер, коли ми закінчили змістовну частину книги, наведу кілька тез Лейна, які здалися мені корисними:

  1. Вимагайте чесності – це єдине, що може врятувати вас, якщо ваша організація перетворилася на бюрократичну машину.
  2. Робіть свої презентації якомога наочнішими – до приходу в GE автор працював спічрайтером в Міністерстві оборони США. За його спогадами, військовий департамент 70-80-х років був застоєм, газованою водою у жестилях і катастрофічним браком людей, які вміли чітко формулювати свої думки. Підготовляючи звіти, з якими генерали виступали перед міністрами і сенаторами, Білл навчився відкидати з презентацій зайві речі і фокусуватися на найважливішому. Ця навичка дуже корисна йому в подальшій професійній кар’єрі.
  3. Одне яскраве і жахливе приклад вплине на вашу промову більше, ніж сотні сторінок банального тексту. Обов’язково розповідайте аудиторії історії.
  4. Якщо команда готує презентацію, але ви маєте виступати, і вам не подобається, що кожен тягне ковдру на себе – не дозволяйте нав’язувати вам чуже бачення. Все ж, ви будете робити презентацію, і в разі невдачі вона буде пов’язана не з колективом, а саме з вами.
  5. Ваша промова має обіцяти користь людям. На початку витратьте 1 хвилину, щоб розповісти про свій успіх, а потім 8 хвилин, щоб пояснити, що і як ви зробили.
  6. Підготовлюючись до виступу, завжди задайте собі питання: “Чи буде моя презентація цікавою для слухачів? Чому людям обов’язково варто почути те, що я розповім? Чи можна якось скоротити доповідь без втрати суті? (впевнено можна)”.

  7. 7. Ніколи не наймайте спічрайтера лише на підставі його резюме. Дайте йому завдання написати текст для реальних людей прямо в офісі, щоб побачити, як він справляється в стресових умовах. Це правило також підходить і для інших професій.

    1. Ідеальна презентація – та, після якої у слухачів залишається враження “Вау… але мало”.
    2. Не виступайте одразу після завершення презентації. Візьміть кілька днів, щоб ретельно запам’ятати її і осмислити суть підготовленого матеріалу.
    3. Практикуйте будь-яку промову. Краще це робити перед живими людьми, наприклад, друзями або родичами.

    Вероніка, Консультант Megalove http://megalove.ua